1 groot avontuur! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Anneke Osinga - WaarBenJij.nu 1 groot avontuur! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Anneke Osinga - WaarBenJij.nu

1 groot avontuur!

Door: Anneke Osinga

Blijf op de hoogte en volg Anneke

03 Juli 2010 | Tanzania, Arusha

Hallo allemaal!

Even een korte blog vanuit Arusha. Ik heb namelijk niet heel veel tijd, want we vertrekken zo meteen door naar Moshi.

Hier gaat alles perfect! In Mwanza hebben we een super leuke tijd gehad, we zijn daar gebleven van dinsdag t/m zondag. Veel mensen ontmoet, veel gefeest en veel avonturen beleefd. Zondag vertrokken naar Arusha waar we ook echt genieten van alles;

- In Mwanza veel mensen ontmoet, erg leuk om te zien hoe alle blanken elkaar opzoeken. Ook 2 meiden uit Nederland ontmoet waarmee we de safari afgelopen week hebben gedaan.
- In Mwanza zijn we beland op een barbequefeest van één of andere rijke kerel = een villa, veel vlees en nog veel meer drank. In het begin waren we een beetje bang aangezien we met wat vreemde kerels meereden en het feest op één of andere afgelegen autodumpplaats was, maar uiteindelijk was het een topfeest!
- Vrijdag en zaterdagnacht de hele nacht doorgehaald in Villa Park in Mwanza!Wij keken onze ogen uit, aangezien wij feesten in een schuur met 1 discolicht gewend zijn en deze discotheek was echt huge!! Wat een feest!
- Zondagochtend vertrok onze bus naar Arusha om half 5 s’ochtends. We hebben dus maar in één keer doorgehaald naar het busstation, ging prima, wel een beetje brak.
- De busrit naar Arusha was een nachtmerrie. Het enige wat ik kon zeggen was; ‘wat een ellende!!’. De bus was antiek, de wegen waren rampzalig en de rit duurde 14 uur! Compleet blauw en gepijnigd kwamen we 8uur s’avonds aan. ‘Wat een ellende’
- In Arusha werden we verder wel erg goed opgevangen, de meiden waarmee we nu reizen; Merel en Ronie, hadden een connectie in Arusha zitten die ook onze safari voor deze week regelde. Deze man heeft alles goed voorelkaar en we hebben dan ook heerlijk genoten van een luxe jeep (wel aangenaam voor mijn blauwe billen), warme douche, een lekker bed en zelfs een wasmachine!!! Ook mochten we gebruik maken van zijn (enorm knappe en charmante) kok die echt heerlijk kan koken.
- Van dinsdag tot en met vrijdag zijn we op safari geweest naar Lake Tarangire NP, Serengeti en Ngorongoro. Wat een mooie dagen hebben we daar gehad! Ontzettend veel mooie natuur gezien en natuurlijk heel veel dieren, echt genieten! ’s Nachts overnachtten we op campings waar de hyena’s gewoon om onze tent heen liepen. Tijdens deze dagen zorgde onze charmante kok voor heerlijke maaltijden en lunchpakketjes. Ik ben denk ik wel 5 kilo gegroeid in deze week.:(

Tot nu toe ben ik dus op en top aan het genieten. Ik moet wel weer wat wennen aan de luxe die hier in Arusha te vinden is. Hoewel ik er eerst heel erg naar wat meer luxe verlangde, vind ik nu dat primitieve eigenlijk ook wel wat hebben.

Onze plannen;
Morgen gaan we de Killimanjaro op! Tijdens onze safari hebben we 2 jongens uit Australië ontmoet en die gaan we vergezellen naar de top. Ik ben benieuwd! Het is een 7 daagse reis en het wordt de Whiskey route genoemd (er is ook een coca cola route…..). Aangezien wij de afgelopen 4 maanden voornamelijk niks hebben gedaan, zal deze reis nog wel afzien worden. Maar het lijkt me wel super!

Na de Killimanjaro willen we via Pemba naar Zanzibar om daar lekker te relaxen. De tijd vliegt voorbij, nog 2,5 week en ik ben alweer in Nederland. Ik kijk er naar uit, maar zal Afrika wel missen!

Tot in Nederland!

Liefs Anneke




:SMS update:: 13 juli 2010 :
We hebben de top van de Killimanjaro gehaald!Was aant eind flink afzien,maar het was het zeker waard!Wat een mooie uitzichten!Vann8 zijn we met de locals in een sloep naar Zanzibar vertrokken,2x zonder brandstof gezeten,ma we zijn uiteindelijk goed gestrand!:DNu lekker relaxen..tot volgende week!liefs

  • 05 Juli 2010 - 08:13

    Johan:

    Hoi Anneke,

    Leuke verhalen, mooie foto's. Veel plezier nog.

    Groeten Johan

  • 08 Juli 2010 - 11:15

    Akke:

    leuk om jou verhelen te lezen, en de fotos !! genietze nog even !

  • 13 Juli 2010 - 17:57

    Machtelt :

    Heej An,
    Super leuk zeg je verhalen. Nog veel plezier je laatste daagjes. Ik ben er niet als je terug komt maar we moeten als ik er wel weer ben maar snel wat afspreken!
    geniet er nog even van
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Anneke

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 78133

Voorgaande reizen:

05 Maart 2014 - 22 April 2014

Thailand en Nepal 2014

14 April 2013 - 27 Mei 2013

Peru/Bolivia!

01 September 2011 - 22 December 2011

Backpacken in Australie en Nieuw Zeeland

18 Februari 2010 - 22 Juli 2010

Stage in het Kabanga Hospital in Tanzania

Landen bezocht: