blog 2: Eilandhoppen in Thailand! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Anneke Osinga - WaarBenJij.nu blog 2: Eilandhoppen in Thailand! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Anneke Osinga - WaarBenJij.nu

blog 2: Eilandhoppen in Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Anneke

23 Maart 2014 | Thailand, Koh Tao

Sawadee lieve mensen,

Na 1,5 week op het strand te hebben geleefd, zit ik nu weer in de bus richting Bangkok.. tijd voor een korte update!

Na Chuang Mai met de trein afgereisd naar het zuiden.. zoals het bij backpacken hoort, zeer vertraagd waardoor ik midden in de nacht in een klein plaatsje Chumpmon aankom.. Een beetje zenuwachtig omdat ik toch wel graag veilig en wel een slaapplaats wil voor de nacht. Maar gelukkig zie ik eruit als een toerist en toeristen hebben geld, dus worden graag geholpen. Een vrouw op het station regelde voor mij accommodatie en een ticket voor de boot de volgende ochtend, perfect!:) wat is reizen ook makkelijk..

De boot naar Koh Pangang duurde ongeveer 4 uur, lekker genietend op het dek van de boot. Helaas kwam ik er later achter dat ik superverbrand ben toen, waarvan ik nu nog steeds de lasten moet dragen ikv 5 verschillende kleuren op m'n rug en hals :( Ik hoop dat dat weg is als ik thuiskom en jullie jaloers kan maken met mijn egaal bruine huid.. maar ik ben nu zo aan het vervellen dat ik bang ben van niet:(

Van donderdag t/m maandag op Koh Pangang gebleven.. Hostel aan het strand, mooi weer, witte stranden, hangmatten.. wat wil een mens nog meer.. Veel leuke mensen ontmoet om mee rond te hangen. Koh Pangang is vooral beroemd om zijn full moon party, die zaterdags plaatsvond.. helaas daar weet ik niet zoveel meer van.. :) we hebben wel veel plezier gehad in iedergeval;) Naast feesten ook een dag scooters gehuurd om het eiland te verkennen.. heerlijk dat rondtoeren! Vooral op de terugweg met zonsondergang.. supermooi..

Maandag de boot genomen naar het volgende eiland Koh Tao, samen met 2 duitse jongens en Mara uit Amerika. Koh Tao is één van de goedkoopste plaatsen ter wereld om te leren duiken. Ik was het niet van plan van te voren maar ach waarom ook niet. Eerst voor het Open Water Certificaat gegaan en vervolgens voor de Advanced! Hierbij gingen we ook duiken zonder instructeur en dmv een kompas zelf onze route maken terug naar de boot! Superleuk! Verder een bijzondere nachtduik gemaakt, wat een ervaring! Na 9 duiken in 5 dagen wel helemaal bekaf.. lag elke avond 20u op bed.. Maar het was wel supergaaf om te doen!

Verder op Koh Tao mijn eerste Thaise massage gehad... interessante ervaring.. ten eerste lieten ze Mara en mij gewoon naast de jongens liggen tijdens de massage terwijl we bijna geheel naakt waren (Thailanders (noem je ze zo?) zijn niet echt preuts in iedergeval). Verder gaf ze me elke keer een klap wanneer ze klaar was met een lichaamsdeel.. ik vond haar eigenlijk een beetje eng.
Maar een 60min massage voor 8 euro! voor herhaling vatbaar!:)
Verder naar een playback/burlesqueshow van ladyboys (mannen verkleed als vrouw) geweest. Dit met mijn mond open van verbazing bekennen, echt waar, het waren een paar van de mooiste Thaise vrouwen die ik gezien heb, mooie gezichtjes, tengere bouw,,, ik kan niet geloven dat ze onder die strakke jurkjes een mannelijk geslacht hebben.. Voor in Thailand vertrouw ik niet meer op mijn eigen inschatting of ik met een man of een vrouw te maken heb... echt bizar!

Mijn verwachtingen van Thailand waren dat door oa het boeddhisme, het een conversatief land zou zijn.. maar bv ladyboys zijn volledig geaccepteerd.. Verder had ik wat opstartproblemen, maar loopt nu alles goed:) Denk wel veel aan thuis maar vind het wel weer heerlijk dat ik nu weer 2 nieuwe landen mag ontdekken:)

Donderdag vlieg ik naar Nepal, zal de komende dagen nog proberen zoveel mogelijk cultuur op te snuiven zolang ik nog in Thailand ben..

Nou was het wel weer!

Veel liefs, Anneke

  • 24 Maart 2014 - 12:20

    Ruel:

    Annie, wat een leuke blog!
    Zo te lezen vermaak jij je prima!
    Geniet van je vrijheid, het lekkere weer en het mooie land!

    Have fun!
    Liefs Ruel


  • 24 Maart 2014 - 22:02

    Anne-Margot:

    Super leuk om te lezen en te weten waar je zit.. Nepal ken ik niet maar zal ook super zijn!!
    Geniet en thuis komt vanzelf weer bij je terug!
    Grtjesxx

  • 26 Maart 2014 - 20:25

    Helga:

    Anniee, ik wil ook op reis! Briljante foto's! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 78159

Voorgaande reizen:

05 Maart 2014 - 22 April 2014

Thailand en Nepal 2014

14 April 2013 - 27 Mei 2013

Peru/Bolivia!

01 September 2011 - 22 December 2011

Backpacken in Australie en Nieuw Zeeland

18 Februari 2010 - 22 Juli 2010

Stage in het Kabanga Hospital in Tanzania

Landen bezocht: