Eerste indrukken van Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anneke Osinga - WaarBenJij.nu Eerste indrukken van Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anneke Osinga - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken van Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Anneke

12 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve mensen,

Mijn eerste blog voor de geïnteresseerden onder jullie!

De eerste indrukken van Thailand zijn opgedaan! De eerste dagen verliepen niet geheel soepeltjes, flinke vertraging bij Abu Dhabi door dichte mist, wat er vervolgens op neer kwam dat we een uur cirkeltjes aan het vliegen waren boven de stad.. We waren niet de enige... naast ons waren er nog 12 vliegtuigen die stef stuntpiloot aan het uithangen waren.. ( -> 'een spel waarbij je met een vliegtuigje rondjes vliegt om kippen van stok te gooien') Maar niet teveel over nadenken...
Uiteindelijk ben ik ipv 09:10 uur om 16:00 vertrokken met het vliegtuig naar Bangkok.

Omdat ik altijd erg ongelukkig word van grote steden, besloten om de nacht door te halen op het vliegveld en vervolgens de 12-uur durende trein te pakken naar het noorden: Chuang Mai. Het waren niet mijn meeste gelukkigste 72 uur. Geen buitenlucht, geen bekenden om je heen, geen idee wat je te wachten staat, veel wachten, kan je aardig eenzaam laten voelen..
Maar het was het allemaal waard.Uiteindelijk 2 koppels uit Canada gevonden waarmee ik de volgende dag naar Pai ben gereisd (nog meer naar het noorden). Daar kon het vakantiegevoel eindelijk beginnen.. Pai is een klein gemoedelijk plaatsje waar ik mij veel meer op m'n gemak voel.. 's avonds lekker over de marktjes lopen, heerlijk eten (vooral het straatvoedsel is goedkoop en super lekker) en overdags hebben we scooters gehuurd om de omgeving te verkennen. Zo hebben we de eerste dag een uitgedroogde waterval kunnen bewonderen en hot springs bezocht terwijl het buiten al 35 graden was. Tweede dag hebben we de grootste grot van Thailand bezocht, ook de eerste olifanten zijn gespot en gevoerd! Het rondtouren was heerlijk! Vooral bij zonsondergang waren de uitzichten adembenemend.
Dinsdag heb ik de groep weer verlaten en teruggekeerd naar Chuang Mai. Daar wat sightseeing gedaan bij de grote tempels die hier staan. Indrukwekkend.
Bij één van de tempels kon je aanschuiven bij een monnik in opleiding om hun dingen te vragen en zij tegelijkertijd hun engels konden oefenen! Superleuk!:D

Eerste indrukken van Thailand zijn dus goed! Opvallend is:
- De koninklijke familie hier nogal een dingetje is. Grote afbeeldingen van de koning en zijn kroost zijn overal zichtbaar. Ik moet er zelf niet aan denken dat we om de 5 km een billboard van Willem Alexander moeten aanschouwen langs de weg, maar goed..
- De mensen zijn echt schatjes!
- De meesten kunnen echt goed engels. Ik werd vandaag door 2 schooljongens benaderd of ik met ze willen praten zodat ze hun engels konden oefenen.. Super leuk!
- Kunst en kitsch kan zijn hart ophalen hier en dan vooral het kitsch gedeelte. Thailand staat vol met gouden tempels en buddha's. Wat in Nederland de Efteling zou zijn, is hier de normaalste zaak van de wereld.
- Ze hebben het hier verder goed voorelkaar, het is misschien niet het rijkste land maar dingen zoals openbaar vervoer zijn supergoed geregeld. En de mensen lijken gelukkig.
- Het eten is hier lekker maar kan soms ontzettend pittig zijn.. Gisteren heb ik half huilend en zwetend mijn thaise curry naar binnen gewerkt!

Ik vertrek nu richting het zuiden naar de eilanden. De komende 1,5 week zal in het teken staan van witte stranden, feesten, massages en leren duiken. Ik kan niet wachten!!

Ik hoorde dat het in Nederland nu ook mooi weer is. Genietse, dat doe ik hier ook:)

Liefs Anneke

ps. foto's komen op facebook!


  • 12 Maart 2014 - 07:27

    Evelien:

    Hey Anneke!

    Klinkt allemaal zo mooi! Na een wat minder leuk begin ineens super veel gezien, gaaf hoor.

    Ik ben benieuwd wat je van de eilanden vindt. Ik ben vanuit Maleisië via Langkawi naar Koh Lipe gereisd. Heel erg mooi, weinig drukte, massages en duiken. Had ik toen niet genoeg tijd voor jammer genoeg. Aanrader!

    Have fun! Liefs Eef

  • 12 Maart 2014 - 08:07

    Jennie:

    Top om te lezen!

  • 12 Maart 2014 - 09:00

    Cerise:

    Hey, klinkt weer als een fantastische reis! Genieten!

  • 12 Maart 2014 - 09:16

    Mem:

    It liket allegearre prachtich, misskien ek in lân foar ús, foaral de massage's liket my wol wat ta!
    Wy halde ir earst mar by Skylge, ek prachtich!
    Leafs, mem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 78163

Voorgaande reizen:

05 Maart 2014 - 22 April 2014

Thailand en Nepal 2014

14 April 2013 - 27 Mei 2013

Peru/Bolivia!

01 September 2011 - 22 December 2011

Backpacken in Australie en Nieuw Zeeland

18 Februari 2010 - 22 Juli 2010

Stage in het Kabanga Hospital in Tanzania

Landen bezocht: