Eerste 1,5 week Peru! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anneke Osinga - WaarBenJij.nu Eerste 1,5 week Peru! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anneke Osinga - WaarBenJij.nu

Eerste 1,5 week Peru!

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

25 April 2013 | Peru, Cuzco

Hola amigo's!!

Mijn eerste blog vanuit Zuid Amerika! Yeaaaaaah!!

Na afscheid genomen te hebben van Nederland was het zondag dan eindelijk zover!! De reis naar Peru/ Bolivia kan eindelijk beginnen!! 6 weken de tijd en deze keer echt helemaal in mijn eentje.. Spannend, maar vooral heel veel zin in avontuur!

Vorige week zondag aangekomen in Lima... Een grote, drukke stad, niets voor mij.. Daarom dinsdags de bus genomen naar Cusco.. een 22uurige busrit door de bergen.. Je kunt het ook vliegen in een uurtje maar ik dacht; bus is leuk, kan ik lekker van de omgeving genieten.. De bus zelf was super luxe met een ligstoel, eigen tvscherm en zelfs wifi & het uitzicht was inderdaad geweldig! Jammer genoeg ben ik het grootste gedeelte van de reis erg misselijk geweest incl overgeven en hoofdpijn.. Dan is 22uur wel lang...
Ik ben nog wel een paar dagen ziek geweest, waarschijnlijk door het hoogteverschil..
Mijn eerste indrukken van Peru zijn erg goed.. Prachtige omgeving, aardige mensen, wel veel armoede maar ik heb het idee dat er veel ontwikkelingen zijn.. Een totaal ander land dan Nederland en het voelt super dat ik weer mag reizen om dit te ontdekken..
Ik voel mij veilig en ben nog niet echt alleen geweest.. Contacten maken gaat erg makkelijk in de hostels..Verder ben ik hard bezig om mijn Spaans een beetje op te krikken...

Vrijdag kwam een droom uit. Gestart met met de 7 daagse tour naar Sacred Valley en de wereldberoemde Inca Trail! De Inca trail is 1 van de wereldwonderen en stond al een tijdje op mijn Bucketlist. De trek naar Machu Pichu is 4 dagen.. Veel klimmen en van 5 tot 12 uur wandelen per dag.. Best pittig! Maar de uitzichten waren adembenemend!! 's Nachts kon het nogal koud zijn maar verder hebben we prachtig weer gehad.. Verder ontzettend veel lol gehad met het team en onze groep! Die was erg divers, jong/oud, verschillende landen, super gezellig! De organisatie was vergelijkbaar met de Killimanjaro, we hadden een team van 16 dragers, 2koks en 2 gidsen. Stuk voor stuk geweldige mensen die echt hun best deden om ons een toptijd te geven.. Ik heb echt genoten!!
Het was echt bijzonder om na 3 dagen wandelen dan eindelijk uit te komen op een adembenemend uitzicht van de heilige Machu Pichu...
Het is naast de Killimanjaro, 1 van de gaafste dingen die ik gedaan heb!

Nu ben ik weer in Cusco, een erg mooi, pittoresk stadje.. Ik blijf hier denk ik tot vrijdag en pak dan de bus naar Copacabana in Bolivia! Niks gepland, zie daar wel weer wat ik ga doen...

Nou ik ga nog even genieten van het weer en dan vanavond nog maar even een salsa dansje wagen!!;) Ik hou jullie op de hoogte!

Hasta la vista!!!

Xx

Anneke

  • 25 April 2013 - 00:42

    Mellius:

    Leuk zeg! Zonsopkomst @ machu pichu ook gezien?

    Have fun verder!! X

  • 25 April 2013 - 07:42

    Roberto:

    Hahaha geweldig!! .... stoer van jou om de bus naar Cusco te nemen!! ... geniet er nog maar, blijft oefenen met de salsa pasjes!!! Y hasta la vista señorita!!

  • 26 April 2013 - 07:40

    Elena:

    Leuk om te lezen Annie! Geniet er lkkr van! Liefs

  • 26 April 2013 - 11:44

    Evelien:

    Super leuk om te lezen... Erg mooie en grappige foto's. Lijkt me echt vrijheid als je gewoon ergens naartoe gaat en dan wel ziet wat je daar gaat doen!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 78179

Voorgaande reizen:

05 Maart 2014 - 22 April 2014

Thailand en Nepal 2014

14 April 2013 - 27 Mei 2013

Peru/Bolivia!

01 September 2011 - 22 December 2011

Backpacken in Australie en Nieuw Zeeland

18 Februari 2010 - 22 Juli 2010

Stage in het Kabanga Hospital in Tanzania

Landen bezocht: