blog 3: laatste dagen Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anneke Osinga - WaarBenJij.nu blog 3: laatste dagen Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anneke Osinga - WaarBenJij.nu

blog 3: laatste dagen Thailand

Blijf op de hoogte en volg Anneke

28 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo daar!

Op dit moment zit ik in het vliegtuig naar Nepal. Toch nog maar een korte update om Thailand af te sluiten (staat ook beter in mijn fotoalbum straks;))
Zondagavond gearriveerd in Bangkok.. Ik zit in een guesthouse in een rustig gedeelte van Bangkok, waar de eigenaar Joy mij een gevoel van thuiskomen geeft.. fijn.. :)

Maandag heb ik zelf wat rondgereisd door Bangkok dmv TucTuc, boot en Skytrain. Het openbaar vervoer is verrassend makkelijk en overzichtelijk geregeld.. Mijzelf ook maar weer even verwend met een massage.. ik was niet zo onder de indruk van de vorige keer maar dit was echt zeer aangenaam! Ik lag op een hoog bed, een lief vrouwtje van ongeveer de lengte van één van mijn benen, klom daar vervolgens om te gaan masseren. Ik voelde me wel wat lomp en groot maar ze was echt heel goed! (en nogmaals, een uur massage voor 8 euro!!)

Dinsdag heb ik de hele dag een fietstocht gedaan. Ik dacht dat we sightseeing zouden doen in Bangkok maar in plaats daarvan fietsten we door kleine straatjes en marktjes van de achterbuurten in Bangkok.. nadat we een stuk in de trein hadden gereisd, vervolgde onze tocht de omstreken van Bangkok waar we over dunne weggetjes langs het water een indruk kregen van het plattelandleven in Thailand, echt superleuk!

Woensdag heb ik een bezoek gebracht aan een soort olifantenverzorgingspark, 2 uurtjes rijden uit Bangkok. Hier hebben ze op het moment een stuk of 9 olifanten die een niet zo leuk leven achter de rug hebben zoals mishandeling, gebruikt te worden voor toeristische tochten ed. Wij mochten de hele dag meehelpen in de verzorging van de olifanten; eten klaarmaken (rijst, bananenbomen omhakken, fruit snijden) ze vervolgens voeren, en uiteindelijk mee het water in wanneer ze gingen badderen! Het was een lange dag maar wel een gave ervaring!

Donderdag.. mijn laatste dagje Thailand.. nog maar wat sightseeing gedaan en mijzelf een bezoek gegund aan een gigantische en luxe shoppingsmall.. voelde mij daar wel lichtelijk misplaatst in mijn oude kleren die ik al ongeveer 3 weken draag maar er was een bakkerij en kaas! Dus dat was ik snel vergeten..;)

Maar goed, einde van het eerste gedeelte van mijn reis.. ondanks wat opstartproblemen en soms lichtelijke gevoelens van heimwee, opnieuw een prachtige tijd gehad waarin ik leuke mensen heb ontmoet en een totaal ander land heb mogen ontdekken..:) Ik ben blij..! Het reizen was erg makkelijk en ik voelde mij overal veilig.. op een paar 60km/uur ritjes in de TucTuc na dan.. Totaal meer dan 3000km afgelegd per bus, trein, fiets, boot, skytrain, te voet, taxi, scooter en met de TucTuc..

Nu op naar Nepal voor het volgende avontuur! Ik begin meteen met de tweeweekse trekking op de Mt Everest dus daarna horen jullie weer van mij.. Wish me luck :)

Liefs..

  • 29 Maart 2014 - 12:51

    Mem En Heit:

    Bedankt foar de berichtjes! Geniet fan Nepal, hooplyk befalle de skuon, al hiest misskien se wol efkes yn rinne moatten, mar it altyd better dan mei gympen de berg op!
    Wy ha wer contact oer 2 wiken, wez foarsichtich leafs: heit en mem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 78127

Voorgaande reizen:

05 Maart 2014 - 22 April 2014

Thailand en Nepal 2014

14 April 2013 - 27 Mei 2013

Peru/Bolivia!

01 September 2011 - 22 December 2011

Backpacken in Australie en Nieuw Zeeland

18 Februari 2010 - 22 Juli 2010

Stage in het Kabanga Hospital in Tanzania

Landen bezocht: